Amazon to obecnie jedna z największych oraz najbardziej dochodowych firm na świecie. Jest ona zdecydowanie częściej wybierana przez klientów, niż również znane eBay, czy też Walmart. Świadczyć o tym może niesamowita popularność Amazonu, ale skąd tak właściwie ona się wzięła? Jak to się stało, że klienci wybierają właśnie tę stronę oraz rekomendują ją w najlepszy możliwy sposób. W tym artykule znajdziesz odpowiedź na te pytania i dowiesz się od czego jest zależna tak wysoka popularność firmy Amazon.
Dlaczego Amazon jest tak bardzo popularny?
Wysoka renoma firmy nie wzięła się znikąd. Istnieje kilka najciekawszych przykładów, dlaczego tak się stało, a wszystkie z nich znajdziesz poniżej.
Amazon dba o swoich klientów
Pierwszym powodem, dla którego Amazon odnosi taki wielki sukces, jest wysoka jakość obsługi klienta, którą oferuje. Amazon oferuje niskie ceny, duży wybór produktów oraz szybkie i niezawodne terminy dostaw. Dodatkowo, Amazonowi udało się utrzymać ten model biznesowy przez wiele lat i w wielu krajach, co pozwoliło firmie odnieść tak wielki sukces. Firma słynie też z wysokiego komfortu usług oraz przyjaznego kontaktu z klientem. Można powiedzieć, że przysłowie nasz klient nasz pan jest ich głównym mottem.
Nowoczesna technologia
Amazon słynie z tego, że wprowadza do swojego biznesu najnowocześniejszą technologię i dba o to, aby być na bieżąco cały czas. Wpływa to korzystnie na jakość pracy osób tam zatrudnionych, co z kolei przekłada się na doskonałą klasę realizacji zamówień oraz pełną satysfakcję klientów.
Błyskawiczna dostawa zamówień
Mimo tego, iż tempo dostawy Amazon jest zróżnicowane w zależności od kraju i regionu, zamówienia zawsze będą realizowane z góry przed szacowaną datą dostawy i są zdecydowanie szybsze, niż te, które gwarantuje nam konkurencja. Co ciekawe za dodatkową dopłatą w postaci miesięcznego abonamentu członkowie Amazon Prime są uprawnieni do szybszych dostaw, a niektóre zamówienia są dostarczane już tego samego dnia. Ponadto wszystkie zamówienia mają numer śledzenia, który umożliwia klientom regularne sprawdzanie statusu ich paczki. Dzięki temu możesz zobaczyć, jak daleko Twoja paczka się znajduje.
Liczne zniżki na produkty
Amazon stosuje bardzo ciekawą strategię biznesową. Mianowicie jest to gwarancja zniżek dla klientów, aby zachęcić ich do korzystania z właśnie tych usług. Promocje mogą dotyczyć zarówno nowych klientów, jak i tych, którzy realizowali już swoje transakcje nieco wcześniej. Przykładowo, jeśli nie miałeś styczności z Amazonem to możesz spodziewać się zniżki z okazji pierwszych zakupów. Dla osób korzystających z usług Amazonu od jakiegoś czasu firma przygotowała promocję w postaci zakupu 2 rzeczy w cenie jednej. Jeśli nie wiesz jak sprzedawać skutecznie swoją markę na Amazon to wystarczy, że przejrzysz zakładkę promocje i wydedukujesz z niej cenne informacje dotyczące strategii firmy.
Rozmieszczenie na całym świecie
Amazon oferuje swoje usługi w naprawdę dużej ilości krajów na świecie, co pozwala na korzystanie z nich sporej ilości klientów. Każdy kraj może liczyć na obsługę w swoim języku, co zdecydowanie ułatwia proces zakupu.