Rynek komputerowy to nieustanna rywalizacja o klienta. Przy komputerach o jednakowych osiągach i parametrach w sprzedaży liczą się dodatkowe sztuczki marketingowe. Co roku dochodzą coraz to nowe formy promocji, a rozwijają się one szczególnie w Internecie. Sama jakość komputera może czasami nie wystarczyć. Wciąż jest oczywiście najistotniejsza i dobre opinie klientów zawsze podciągną sprzedaż, ale trzeba pamiętać, że konkurencja nie próżnuje. Jak producenci zachęcają do zakupów w świecie komputerów?
Różnice w cenach
Przy w miarę podobnym taktowaniu procesora, pojemności dysku czy jakości karty graficznej – ludzie idą czasami na łatwiznę. Analiza kończy się zwykle na porównywaniu specyfikacji najważniejszych części komputera. Jeżeli ktoś uzna, że sprzęt stoi na podobnym poziomie to wybiera po prostu tańszą opcję. Może to być zwykłe 100 złotych różnicy. Warto orientować się w cenach konkurencji i dostosowywać je oraz rozkładać raty w trochę przystępniejszy sposób niż ona.
Dodatkowe bonusy
Czasami do zachęcenia klienta trzeba naprawdę niewiele. Może to być rabat sklepowy, darmowy sprzęt typu pendrive czy przenośny dysk. Bonusy działają na wyobraźnię klienta, który chce mieć jak najwięcej dodatkowych przedmiotów. Może to być darmowa gra komputerowa, dzięki której szybko wypróbuje swój nowy sprzęt. Działa to tak samo jak promocje bukmacherskie, gdzie przy zbliżonych kursach decydują bonusy w formie dodatkowej wygranej na przyszłym kuponie. Nie dość, że zachęca to klienta do wydania pieniędzy, to jeszcze będzie chciał on wykorzystać rabat w naszym sklepie w przyszłości.
Marketing promocyjny
Producent komputerów może mieć niższą cenę czy dodatkowe bonusy, ale dużo osób może się o tym nie dowiedzieć. O promocjach najlepiej pisać jak największą czcionką, żeby dotarła do jak największej liczby klientów. W przypadku sprzętu elektronicznego dalej sprawdzają się duże banery reklamowe na drodze czy telewizja. Nowym rynkiem jest oczywiście Internet, gdzie nowe możliwości otwierają portale społecznościowe i newslettery mailowe.
Opinie ekspertów i niska wadliwość
Warto wysłać swój najnowszy sprzęt do recenzentów. Znane portale i czasopisma komputerowe lubią oceniać komputery i wskazywać ich mocne oraz słabe strony. Trzeba mieć wtedy pewność, że nie zaszkodzi to naszej marce. W przypadku sprzętu wadliwego można uzyskać jedynie złą opinię wśród klientów. Czytelnicy z pewnością docenią niepsujący się sprzęt i będą promować jedynie płynnie chodzące komputery. Informacja szybko powinna pójść w świat i zachęcać ludzi bardziej obeznanych z branżą komputerową.
Jak zaistnieć nową promocją na rynku komputerów?
Producenci komputerów mogą polegać jedynie na jakości i również zarobią spore pieniądze. Obroty jednak zawsze można odrobinę zwiększyć wykorzystując parę sprawdzonych metod. Najważniejszą jest oczywiście reklama, która dotrze do jak największej liczby klientów. Zawsze jednak można być sprytniejszym od konkurencji i postawić na recenzje ekspertów, dodatkowe bonusy czy odrobinę niższe ceny. Przy wykorzystaniu wszystkich sposobów naraz dana firma może być absolutnym liderem na rynku komputerów.